30 Ekim 2010 Cumartesi

Türkiye'nin;2005 Yılı İnsani Yardımları

Güneydoğu Asya Depremi
Aralık 2004’te Güneydoğu Asya'da meydana gelen deprem ve sonucunda oluşan tsunaminin yol açtığı felaket çerçevesinde 2005 yılı içinde ilgili ülkelere kapsamlı yardımda bulunulmuştur. Yardımlarımızda ön plana çıkan unsurlar aşağıda sunulmaktadır:
- Endonezya, Sri Lanka, Tayland, Maldivler ve Malezya Hükümetleri’ne doğrudan, Somali, Seyşeller ve Myanmar’a ise, BM İnsani İşler Eşgüdüm Ofisi aracılığıyla toplam 5 milyon ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulmuştur.
- Hükümetimizce, ilaveten, doğal afetten en ağır şekilde etkilenen Endonezya ve Sri Lanka'ya Ocak ayı içinde acil insani yardım malzemesi gönderilmiştir. Sözkonusu yardım operasyonunun toplam maliyeti 1,6 milyon ABD Doları olmuştur.
- Başbakanlık Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü ve Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen yardım kampanyasında 44 milyon ABD Doları toplanmıştır. Sözkonusu meblağ, felaketten etkilenen ülkelerde imar ve altyapı çalışmaları gibi somut ve kalıcı projelerde kullanılmaktadır. Nitekim, anılan meblağ ile Türk Kızılayı tarafından Sri Lanka’da inşa edilen 450 konutluk bir Türk köyü ve Endonezya’da inşa edilen toplam 1,050 konutluk iki Türk Köyü, sırasıyla 23 ve 26 Aralık 2006 tarihlerinde açılmıştır.
Kırgızistan
Mayıs 2005’de, Sayın Bakanımızın Kırgızistan’ı resmi ziyareti sırasında, toplam 328 bin ABD Doları değerinde, 2,400 kg ağırlığında ilaç ve tıbbi malzeme yardımı yapılmıştır.
Tacikistan
Haziran 2005’de, Tacikistan’daki projelerde kullanılmak üzere Dünya Gıda Programı aracılığıyla 150 bin ABD Doları tutarında nakdi yardım sağlanmıştır.
Afrika’da yaşanan kuraklık
Afrika ülkelerinde yaşanmakta olan açlık sorunu çerçevesinde Dünya Gıda Programı aracılığıyla geniş kapsamlı yardım faaliyetinde bulunulmuştur. Bu çerçevede;
- Ağustos 2005’te, Nijer için 600 bin, Mali ve Moritanya için 300'er bin ABD Doları, Burkina Faso, Sierra Leone ve Gine için de 200’er bin ABD Doları olmak üzere toplam 1 milyon 800 bin ABD Doları tutarında nakdi yardım yapılmıştır. 
- Aralık 2005’te, WFP tarafından başlatılan "Uzun Süreli Yardım ve İyileştirme Operasyonu"na Zimbabve için 200 bin, Malawi, Mozambik ve Zambiya için 100'er bin ABD Doları olmak üzere toplam 500 bin ABD Doları nakdi katkıda bulunulmuştur.
- Yine Aralık 2005’te, acil yardım çağrısına istinaden, Kenya’ya 200 bin ABD Doları nakdi yardım yapılmıştır.




İslam Konferansı Örgütü Üyesi Ülkelerde Çocuk Felciyle Mücadele
Ekim 2005’te, Sağlık Bakanlığı tarafından, İslam Konferansı Örgütü üyesi ülkelerde çocuk felcinin ortadan kaldırılması amacıyla yürütülen çalışmalara katkıda bulunmak amacıyla Dünya Sağlık Örgütü'ne 500 bin ABD Doları tutarında katkıda bulunulmuştur.
Pakistan
Ekim 2005’te meydana gelen deprem felaketi sonrasında Cumhuriyet tarihimizin en kapsamlı yardım faaliyeti yürütülmüştür. Yardımlarımızda ön plana çıkan temel unsurlar aşağıda sunulmaktadır:
- Yapılan ayni ve nakdi yardım ve buna bağlı harcamalar tutarı 75 milyon ABD Doları’nı aşmıştır. Başbakanlık Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü, Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Bakanlığı ve Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından yürütülen bağış kampanyasında 96.525.405,- ABD Doları toplanmıştır.
- BM Mülteciler Yüksek Komiserliği’nin İskenderun’daki depolarında bulunan 1.160 ton çadır, battaniye ve sobadan oluşan muhtelif insani yardım malzemesi ülkemizce -Uluslararası Nakliyeciler Derneği imkanları ile- İncirlik hava üssüne taşınmış, buradan da NATO uçaklarıyla (Türkiye tarafından da 2 adet C-130 askeri uçağı tahsis edilmiştir) Pakistan’a ulaştırılmıştır. Operasyonun ülkemize maliyeti 820 bin ABD Doları civarında olmuşur.
- BM'nin 11 Ekim 2005 tarihli ‘‘Acil Yardım’’ çağrısı çerçevesinde, BM Kalkınma Programı, BM Çocuklara Yardım Fonu, Dünya Sağlık Örgütü ve BM Mülteciler Yüksek Komiserliği'ne 500’er bin, BM İnsani İşler Eşgüdüm Ofisi'ne 250 bin, Dünya Gıda Programı'na 750 bin ABD Doları olmak üzere toplam 3 milyon ABD Doları katkıda bulunulmuştur. Bilahare, Uluslararası Göç Örgütü tarafından başlatılan "Kışa Karşı Yarış" Programı çerçevesinde anılan kuruluşa da 100 bin ABD Doları katkı sağlanmıştır. o Yardım operasyonuna 40 adet askeri nakliye, 8 adet özel kargo uçağı olmak üzere toplam 48 uçak ve 12 gemi katılmıştır.
- Deprem bölgesinde 226 personel görev yapmıştır.
- 50 yatak kapasiteli bir sahra hastanesi ve 2 mobil fırın kurulmuş, 2 sondaj makinesi hizmete sunulmuştur.
- 29.569 kişiye aşı yapılmış, 4.161 kişiye cerrahi müdahale ve poliklinik hizmeti sağlanmıştır.
- Muhtelif gıda, ilaç-tıbbi malzeme ve muhtelif diğer malzemeden oluşan insani yardım miktarı 61.750 tona ulaşmıştır.
ABD
Eylül ayında, ABD’nin Mississippi, Louisiana, Florida ve Alabama eyaletlerini etkileyen Katrina Kasırgası nedeniyle ABD Kızılhaçı’na 1,5 milyon ABD Doları nakdi yardımda bulunulmuştur. Katrina Kasırgası’nı takiben ABD’nin güney bölümünü etkisi altına alan Rita Kasırgası’ndan zarar gören bu ülkede mukim vatandaşlarımıza yardım amacıyla kullanılmak üzere Houston Başkonsolosluğumuza 100 bin ABD Doları tutarında katkı gönderilmiş ve vatandaşlarımızdan zor durumda bulunanlara gerekli yardımlar yapılmıştır (Vatandaşlarımıza yönelik olduğu cihetle toplama dahil edilmemektedir).


Irak
Kasım 2005’te, Irak halkının ve özellikle güç koşullar altında yaşamak zorunda kalan Telafer kentindeki Türkmen soydaşlarımızın temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere, iki parti halinde toplam 1 milyon ABD Doları değerinde, 624 ton gıda ve temizlik maddesi yardımı yapılmıştır.
Afganistan
Afganistan makamları ve Dünya Sağlık Örgütü’nün bu ülkedeki temsilcileri ile yapılan görüşmeler çerçevesinde Afganistan’da yürütülen olağan aşı uygulama programına destek amacıyla Sağlık Bakanlığı tarafından anılan ülkeye, toplam 603 bin ABD Doları tutarında 2 milyon doz kızamık ve 2 milyon DBT aşısı hibe edilmiştir. Anılan malzeme iki parti halinde Aralık 2005 ve Ocak 2006’da teslim edilmiştir.

TOPLAM : 232.626.405 ABD Doları (Türk Kızılayı tarafından yapılan yardımlar hariç)

Alıntı Adresi: Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder