30 Ekim 2010 Cumartesi

Türkiye'nin 2007 Yılı İnsani Yardımları (Bugüne Kadar)

Sekiz Afrika Ülkesine Yardım
Afrika kıtasında süregelen olumsuz iklim koşulları, açlık ve kuraklık, sel felaketleri, iç savaşlar nedeniyle bozulan sosyal dengeler ve çok sayıda insanın mülteci konumuna gelmiş olması nedeniyle ülkemiz, Afrika kıtasında açlıkla mücadele amacıyla yürütülen uluslararası insani yardım operasyonlarına destek sağlamak üzere, WFP kanalıyla 2 milyon ABD Doları tutarında bir yardım iletilmesini kararlaştırmış; anılan meblağ 22 Ocak 2007 tarihinde WFP’nin banka hesabına transfer edilmiştir.

Gıda malzemelerinden oluşan sözkonusu yardım aşağıdaki şekilde dağıtılmıştır.
Çad ……………………… 400.000 ABD Doları
Sudan ……………………300.000 ABD Doları
Kenya ……………………300.000 ABD Doları
Tanzanya …………… 200.000 ABD Doları
Benin …………………… 200.000 ABD Doları
Uganda …………………200.000 ABD Doları
Orta Afrika Cumhuriyeti … 200.000 ABD Doları
Ruanda ............... 200.000 ABD Doları
TOPLAM 2.000.000 ABD Doları
Ülkemizin Afrika’ya yönelik sözkonusu insani yardım faaliyeti hakkında WFP tarafından 8 Şubat 2007 tarihinde bir basın açıklaması yapılarak, ülkemizin Afrika kıtasındaki açlık ve yoksullukla mücadele yolundaki çabalarından övgüyle bahsedilmiş ve ülkemizin 2 milyon ABD Doları tutarındaki bahsekonu yardımının, WFP ile artarak devam eden işbirliğinin önemli bir göstergesi olduğuna dikkat çekilmiştir.
Suriye’ye Yerleşen Iraklı Mültecilere Yardım
BMMYK Guterres'in bölge turu vesilesiyle 8 Şubat 2007 tarihinde gerçekleştirdiği Şam ziyaretinde yaptığı çağrı bağlamında, komşu Irak'ın içinde bulunduğu zor dönemde yaşanmakta olan insani krizlerin aşılabilmesi yolundaki gayretlerimiz perspektifinde, ülkemizce son dönemde BM'ye bağlı kuruluşlar aracılığıyla gerçekleştirilen nakdi insani yardımlar kapsamında, Suriye'deki Iraklı mülteciler için kullanılmak üzere, Hükümetimizce BMMYK'ya 500 bin ABD Doları tutarında bir nakdi yardımda bulunulması kararlaştırılmış, sözkonusu meblağ 30 Mart 2007 tarihinde BMMYK'nın ilgili banka hesabına transfer edilmiştir.
Gine Bissau’ya Yardım
Afrika'nın en az gelişmiş ülkeleri arasında yer alan Gine Bissau’da yoksulluğu azaltmak ve sosyo- ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmak amacıyla, UNDP ve Gine Bissau Hükümeti tarafından 7-8 Kasım 2006 tarihlerinde Cenevre'de düzenlenen Yuvarlak Masa Konferansı’nı takiben, Gine Bissau’nun öncelikli olarak eğitim, sağlık ve altyapı modernizasyonu alanlarında kalkınma yardımına ihtiyaç duyduğu hususu da dikkate alınarak, bu ülkede bir lisenin yapım ve donanımının ülkemiz tarafından üstlenilmesinin yerinde olacağı değerlendirilmiş, bu çerçevede 250 bin Euro (336.575 ABD Doları) tutarındaki nakdi insani yardım 14 Şubat 2007 tarihinde iletilmiştir.
Liberya’ya Yardım
Afrika'nın en az gelişmiş ülkeleri arasında yer alan Liberya'daki yoksulluğu azaltmak, sosyal ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmak amacıyla, 13-14 Şubat 2007 tarihleri arasında Vaşington’da düzenlenen "Liberia Partners Forum" başlıklı konferansı takiben, Hükümetimizce, Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) aracılığıyla anılan ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında bir insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış, anılan meblağ 30 Mart 2007 tarihinde DSÖ'nün ilgili banka hesabına transfer edilmiştir.
Myanmar’a yardım

Myanmar’da kötüleşen sağlık ortamı karşısında bu ülkeye 17 Nisan 2007 tarihinde 75 bin ABD Doları tutarında nakdi yardım yapılmıştır (BMGK Fonu).
Mozambik ve Madagaskar’a Yardım
Şubat 2007'de Afrika'nın güneyinde meydana gelen fırtına ve seller sonrasında Mozambik ve Madagaskar'ın yaptıkları uluslararası yardım çağrısına koşut olarak, Hükümetimizce, Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü aracılığıyla Mozambik Kızılhaçı'na 40 bin ABD Doları, Madagaskar Kızılhaçı'na ise 20 bin ABD Doları gönderilmesi kararlaştırılmış, anılan meblağlar 30 Mart 2007 tarihinde Türk Kızılayı'nın ilgili banka hesabına, 11 Mayıs 2007 tarihinde de Mozambik ve Madagaskar Kızılhaç teşkilatlarına aktarılmıştır.
Afganistan’a Yardım
Afganistan’ı etkisi altına alan şiddetli yağışlar nedeniyle meydana gelen toprak kayması ve sel felaketleri sonrasında, ülkemizin tarihi ve kültürel yakın bağları bulunan Afganistan’a acil insani yardım ulaştırılması yolundaki çalışmalarına ışık tutmak amacıyla, yerinde incelemelerde bulunmak üzere toplam 10 görevliden oluşan Sağlık Bakanlığı ve Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü ekipleri ve beraberlerindeki 800 battaniye, 80 çadır ve 80 mutfak setinden oluşan acil insani yardım malzemesini Kabil'e taşımak üzere Genelkurmay Başkanlığımızca tahsis edilen bir askeri uçak 5 Nisan 2007 tarihinde Kabil’e intikal etmiştir.
Sözkonusu insani yardım faaliyeti, yardım malzemesi, uçak, mürettebat ve görevlendirilen personel ile mahallen yapılan harcamalar itibariyle toplam 176.581 ABD Doları’na baliğ olmuştur.
Solomon Adaları’na Yardım
Solomon Adaları’nda 2 ve 3 Nisan 2007 tarihinde meydana gelen deprem ve tsunami felaketi sonrasında, anılan ülkeye 100 bin ABD Doları tutarında acil insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; anılan meblağ 6 Nisan 2007 tarihinde ilgili banka hesabına aktarılmıştır. (BMGK Fonu).
Öte yandan, keyfiyetin Kanberra Büyükelçiliğimiz aracılığıyla iletildiği yüksek düzeyli Solomon Adaları makamları, süratle hayata geçirilen sözkonusu yardımımızın büyük takdirle karşılandığını değişik vesilelerle vurgulamış, konunun mahalli basında geniş yankı bulmasını sağlayacaklarını dile getirmişlerdir.


Kuzey Kore’ye Yardım
BM Dünya Gıda Programı'nın (WFP) Kuzey Kore'ye yardımlarından sorumlu Direktörü’nün çağrısına koşut olarak, anılan ülkeye WFP aracılığıyla 100 bin ABD Doları acil insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış, anılan meblağ 6 Nisan 2007 tarihinde ilgili banka hesabına aktarılmıştır. (BMGK Fonu).
Cibuti’ye Yardım
Cibuti'nin kuraklık ve açlıkla mücadelesine destek olmak amacıyla, BM Dünya Gıda Programı'nın (WFP) çağrısı doğrultusunda, anılan ülkeye WFP kanalıyla 200 bin ABD Doları nakdi insani yardım iletilmesi kararlaştırılmış, anılan meblağ 17 Nisan 2007 tarihi itibariyle WFP'nin banka hesabına aktarılmıştır.
Irak’a Yardım
Musul yakınlarındaki yerleşim yerlerini terkeden ve kamplara yerleşen kişilerin acil gıda ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla, Türkiye Kızılay Derneği aracılığıyla 8.125 kg. ağırlığında ve pirinç, un, nohut, kırmızı mercimek, bebek bisküvisi, şeker, makarna, tuz ve pirinç unu içeren gıda yardımı, 18 Mayıs 2007 tarihinde, Genelkurmay Başkanlığı’na ait bir askeri kargo uçağıyla Musul’a iletilmiş, 19 Mayıs 2007 tarihinde de Irak Kızılayı Musul Şubesi tarafından sözkonusu kamplarda bulunan 241 Türkmen aileye dağıtılmıştır. Sözkonusu insani yardımın baliğ olduğu toplam meblağ önümüzdeki dönemde kesinleştirilecektir.
Kırgızistan’a Yardım
Kırgızistan’ın Koçkor şehrinde 26 Aralık 2006, Batken şehrinde ise 8 Ocak 2007 tarihinde meydana gelen ve küçük çaplı maddi hasara neden olan depremler sonrasında, Kırgız Cumhuriyeti makamlarının talebi ve Bişkek Büyükelçiliğimizin yönlendirmeleri doğrultusunda, hasarların bu ülkede yerleşik Türk müteahhitlik firmalarınca giderilmesi amacıyla, 10 bin ABD Doları tutarında bir meblağ, 18 Mayıs 2007 tarihinde Büyükelçiliğimiz hesabına aktarılmıştır. (BMGK Fonu).
Papua Yeni Gine

Papua Yeni Gine’ye insani yardım kapsamında, “Papua Yeni Gine Sağlık Bakanlığı Wewak Hastanesi” ve “Papua Yeni Gine AIDS Konseyi” adına düzenlenmiş sırasıyla 50 bin ve 10 bin ABD Doları tutarındaki iki adet çek 21 Haziran 2007 tarihinde Kanberra Büyükelçimiz tarafından Port Moresby Fahri Konsolosumuza iletilmiştir (BMGK Fonu).
Burundi’ye Yardım
Afrika'nın en az gelişmiş ülkeleri arasında yer alan Burundi’deki yoksulluğu azaltmak, sosyal ve ekonomik kalkınmaya katkıda bulunmak, sağlık ve eğitim koşullarını iyileştirmek amacıyla, Burundi Hükümeti ve Birleşmiş Milletler Teşkilatı tarafından oluşturulan “Öncelikli Eylem Programı” için finansman desteği sağlamak amacıyla, 24-25 Mayıs 2007 tarihlerinde “Burundi’nin Kalkınma Ortakları Yuvarlak Masa Toplantısı” düzenlenmiştir.
Toplantı sonrasında, anılan ülkeye DSÖ aracılığıyla 200 bin ABD Doları tutarında nakdi yardımda bulunulması kararlaştırılmış olup, sözkonusu meblağ 28 Haziran 2007 tarihinde havale edilmiştir.
Bangladeş’e Yardım
Bangladeş’te hüküm süren yağışlar nedeniyle Chittagong şehrinde meydana gelen toprak kaymaları sonrasında, Bangladeş Hükümeti’yle dayanışma içinde bulunulması amacıyla, bu ülkeye 100 bin ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış olup, sözkonusu meblağ 28 Haziran 2007 tarihinde havale edilmiştir.
Filistinli Mülteciler için UNRWA’ya Yardım
Lübnan'da son dönemde yaşanmakta olan olumsuz gelişmeler çerçevesinde, Nahr El Bared kampına kayıtlı Filistinli mültecilerin büyük bölümünün yakındaki Beddawi mülteci kampına sığınmasıyla ortaya çıkan insani durumun kötüleşmesi nedeniyle, UNRWA tarafından yapılan acil insani yardım çağrısına koşut olarak, UNRWA’ya 250 bin ABD Doları tutarında yardımda bulunulması kararlaştırılmış olup, sözkonusu meblağ 28 Haziran 2007 tarihinde havale edilmiştir.
WFP Aracılığıyla Filistin’e Yardım
Filistin’de Haziran 2007’de başlayan iç çatışmalar çerçevesinde ortaya çıkan insani krizin hafifletilmesi amacıyla, Gazze Şeridi'ne acil gıda ve sair insani yardım ulaştırılmasını teminen, Hükümetimizce Dünya Gıda Programı'na (WFP) 250 bin ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış olup, sözkonusu meblağ 10 Temmuz 2007 tarihinde WFP'nin ilgili banka hesabına aktarılmıştır.
Nijer’e Yardım
12-13 Haziran 2007 tarihlerinde Doha’da düzenlenen “Nijer’de Besin Güvenliğinin Güçlendirilmesi için Uluslararası Donörler Konferansı”nda, ülkemizin katkısının 1 milyon ABD Doları olacağı duyurulmuştur. Nijer’e yapmayı taahhüt ettiğimiz sözkonusu yardımın beş yıllık bir süreye yayılması öngörülmektedir. Bu çerçevede talep olunan 1 milyon ABD Doları tutarındaki meblağ Başbakanlık’tan Bakanlığımızın ilgili hesabına aktarılmıştır.
Grenada’ya yardım

Grenada'da kasırgadan zarar gören "Calliste Hükümet Okulu"nun onarımı veya yeniden inşası projesine Haziran 2007’de TİKA Yardım Fonu'ndan 100 bin ABD Doları tutarındaki mali yardım yapılmıştır.
Suriye’ye Yardım
Irak'ın halen içinde bulunduğu sorunlu dönemde, yaşanmakta olan insani krizlerin aşılabilmesi yolundaki gayretlerimize koşut olarak, ülkemizce son dönemde BM'ye bağlı kuruluşlar aracılığıyla gerçekleştirilen nakdi insani yardımlar kapsamında, Suriye'deki Iraklı mülteciler için kullanılmak üzere, Türk Kızılayı’nca, Suriye Kızılayı’nın desteklenmesi amacıyla bir program başlatılmıştır.
Kızılay Genel Müdürlüğü bu bağlamda, Suriye’de bulunan ve 1.500.000 civarında olduğu tahmin edilen Suriye’deki Iraklı mültecileri de kapsayacak biçimde, imzalanacak mutabakat zaptı çerçevesinde ve işbirliği halinde Suriye Kızılayı'na geniş çaplı bir yardımda bulunmayı öngörmektedir. Kızılay yetkilileri sözkonusu yardım için Kızılay’ın kendi kaynaklarından sağlayacağı meblağa ilaveten 250 bin ABD Doları tutarında ek kaynak ihtiyacı olduğunu ifade etmişlerdir. Sözkonusu meblağ Ağustos 2007’de Kızılay’a havale edilmiştir.

Bu bağlamda yapılacak yardımın çerçevesini ve boyutlarını belirlemek üzere 3 Eylül 2007 tarihinde Kızılay Başkanı Tekin Küçükali beraberinde 5 TIR yardım malzemesi olmak üzere Suriye’ye gitmiş ve Suriye Kızılay yetkilileriyle temaslarda bulunmuştur. Suriye’deki Iraklı mültecilere bu görüşmeler çerçevesinde peyderpey yardım ulaştırılacaktır.
Lesotho’ya Yardım

Afrika'nın en az gelişmiş ülkeleri arasında yer alan Lesotho’nun Birleşmiş Milletler yardım kuruluşlarına yaptığı acil gıda talebi çerçevesinde ve Dünya Gıda Programı (WFP) Ankara bürosu tarafından Bakanlığımıza iletilen yardım çağrısı karşısında, Hükümetimizce Lesotho'da açlıkla mücadele faaliyetlerine katkı olmak üzere Ağustos 2007’de WFP'na 100 bin ABD Doları bağışta bulunulmuştur.

Pakistan’a Yardım

Pakistan’da meydana gelen şiddetli yağışların yol açtığı can ve mal kaybı karşısında bu ülkeye Başbakanlık Türkiye Acil Durum Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından tahsis olunan 200.000 ABD Doları Hükümetimizin nakdi yardımı olarak 16 Ağustos 2007 tarihinde iletilmiştir.

Irak’a Yardım

Irak’ta özellikle son dönemde Kerkük (Emirli), Musul ve Telafer kentleri başta olmak üzere çeşitli bölgelerde güç koşullar altında yaşamak zorunda kalan insanların temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere, Hükümetimizin desteğiyle, Türkiye Kızılay Derneği Genel Müdürlüğü’nce acil insani yardım gönderilmiştir. Bu çerçevede, yaklaşık 1 milyon YTL (740.000 ABD Doları) tutarında ilaç, gıda maddeleri, un, içme suyu ve çadır, 16 TIR’dan oluşan bir konvoyla 16 Ağustos 2007 tarihinde iletilmiştir.

Bulgaristan’a Yardım

Bulgaristan’ın Razgrad iline bağlı çoğunluğunu soydaşlarımızın oluşturduğu, 4.000 nüfuslu Tsar Kaloyan (Torlak) ilçesinde 6-7 Ağustos 2007 tarihlerinde meydana gelen sel felaketinden etkilenen mağdur durumdaki soydaşlarımıza destek amacıyla Başbakanlık tarafından tahsis olunan 100 bin ABD Doları tutarındaki meblağ 22 Ağustos 2007 tarihinde Sofya Büyükelçiliğimize transfer edilmiştir.




Moldova’ya yardım

Güneydoğu Avrupa ülkelerini etkileyen aşırı sıcaklar ve yağışsız hava nedeniyle ortaya çıkan kuraklığın Moldova’yı önemli ölçüde etkilemesi, bu çerçevede Moldova Cumhurbaşkanı ve Başbakanının acil yardım çağrısında bulunmaları karşısında keyfiyetin iletildiği TİKA, bir program çerçevesinde acil ihtiyaç duyulan gıda maddeleri ile Gökoğuz bölgesinde tesbit edilen acil gereksinimler konusunda yardım ulaştırılabileceğini bildirmiştir. Bu çerçevede Başbakanlık tarafından 23 Ağustos 2007 tarihinde TİKA’ya sözkonusu yardım bağlamında 250 bin ABD Doları tahsis olunmuştur.

Mikronezya’ya yardım

“Michronesia Challenge Çevre Koruma Programı”na 7 Temmuz 2007 tarihinde

- Palau için 75 bin ABD Doları,
- Mikronezya için 50 bin ABD Doları,
- Marshall Adaları için 50 bin ABD Doları olmak üzere -
toplam 175.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulmuştur (BMGK Fonu).

Antigua ve Barbuda’ya yardım

Antigua ve Barbuda’ya,17 Ağustos 2007 tarihinde insani yardım çerçevesinde toplam değeri 10.475 ABD Doları olan bilgisayar monitörleri gönderilmiştir (BMGK Fonu).

St.Kitts ve Nevis’e yardım

22 Ağustos 2007 tarihinde bu ülkedeki 20 yoksul ilkokul çocuğu için 3.000 ABD Doları tutarında insani yardım yapılmıştır (BMGK Fonu).

Peru’ya Yardım

Peru’da 16 Ağustos 2007 tarihinde meydana gelen deprem felaketi çerçevesinde Hükümetimizce Peru Hükümetine 100 bin ABD Doları tutarında nakdi yardım yapılması kararlaştırılmış, sözkonusu meblağ 29 Ağustos 2007 tarihinde Santiyago Büyükelçimiz tarafında, Peru’nun Santiyago Büyükelçisi’ne bir çekle elden tevdi edilmiştir.

Kuzey Kore’ye yardım

Kuzey Kore’de meydana gelen aşırı yağışlar nedeniyle yapılan acil yardım çağrısı karşısında Dünya Gıda Programı (WFP) aracılığıyla bu ülkeye 50 bin ABD Doları tutarında yardım gönderilmesi kararı alınmış olup, sözkonusu yardımımız 6 Eylül 2007 tarihinde WFP’ye gönderilmiştir.

Karayip ülkelerine “Dean Kasırgası “ çerçevesinde yardım

24 Ağustos 2007 tarihinden itibaren Karayip ülkelerini etkisi altına alarak ağır maddi kayıplara yol açan “Dean Kasırgası” nedeniyle bölge ülkelerinin yaptığı uluslararası acil yardım çağrıları kapsamında,

- Belize'ye 30 bin ABD Doları,
- Dominika'ya 30 bin ABD Doları,
- Haiti'ye 50 bin ABD Doları,
- Jamaika'ya 50 bin ABD Doları ve
- St. Lucia'ya 30 bin ABD Doları

olmak üzere, sözkonusu Karayip ülkelerine toplam 190 bin ABD Doları tutarında nakdi insani yardım 6 Eylül 2007 tarihinde bahsekonu ülkelerin New York’taki BM’deki Daimi Temsilciliklerine iletilmek üzere BM nezdindeki Daimi Temsilciliğimize havale edilmiştir.

Makedonya’daki Orman Yangınlarına Müdahale

Makedonya’da 2007 Temmuz ayı sonunda başlayan orman yangınları karşısında Makedonya Hükümetinin yardım talebi karşısında, Orman Genel Müdürlüğümüzce, bu ülkeye bir yangın söndürme uçağı ile bir yangın söndürme helikopteri gönderilerek, orman yangınlarına müdahale edilmiştir. Müdahalenin ülkemize toplam maliyeti 145.576 ABD Doları olmuştur.

Yunanistan’daki Orman Yangınlarına Müdahale

Yunanistan’ın özellikle Mora yarımadasında geniş çapta can ve mal kaybına neden olan orman yangınlarına karşı başlatılan uluslararası çaptaki mücadeleye ülkemizin katkısı olarak Yunan makamlarıyla bilistişare bir yangın söndürme uçağı gönderilmiştir. Bu çerçevede, Çevre ve Orman Bakanlığı Orman Genel Müdürlüğümüz tarafından tahsis olunan amfibik bir yangın söndürme uçağı, ekibiyle birlikte, 27 Ağustos 2007 Yunanistan’a gitmiş ve bir hafta kadar yangına müdahale etmiştir. Müdahalenin ülkemize toplam maliyeti 140.760 ABD Doları olmuştur.

Moritanya’ya İnsani Yardım

Moritanya’da Ağustos 2007’de meydana gelen sel felaketi nedeniyle Hükümetimizce 50 bin ABD Doları tutarında nakdi insani yardım iletilmesi kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 6 Eylül 2007 tarihinde iletilmiştir.

Nikaragua’ya İnsani Yardım

Orta Amerika ülkeleri Eylül 2007’den itibaren “Felix” adı verilen kasırgaya maruz kalmışlardır. Sözkonusu kasırga en büyük zararı Nikaragua’ya vermiştir. Can kaybı ve yaralanmaların yanısıra, ortaya çıkan büyük maddi zarar karşısında, Nikaragua tarafından, 6 Eylül 2007 tarihinde uluslararası yardım çağrısında bulunulmuştur. Bu çağrıya yanıt olarak Hükümetimizce Nikaragua’ya 18 Ekim 2007 tarihinde 30 bin ABD Doları tutarında nakdi insani yardım yapılmıştır.

Swaziland’a İnsani Yardım

Birleşmiş Milletler İnsani Eşgüdüm Bürosu (OCHA) tarafından Afrika’nın en yoksul ülkelerinden biri olan Swaziland’daki açlık tehlikesinin ciddi boyutlara ulaşması nedeniyle yapılan uluslararası acil yardım çağrısı karşısında, Hükümetimizce Swaziland’a gıda yardımı olarak kullanılmak amacıyla Dünya Gıda Programı’na tahsis olunan 50 bin ABD Doları 3 Ekim 2007 tarihinde WFP’ye iletilmiştir.

Lübnan’daki Filistin Kampı Nahr el Bared İçin Ayni İçerikli İnsani Yardım

Birleşmiş Milletler Yakın Doğu'daki Filistinli Mülteciler için Yardım ve Bayındırlık Ajansı (UNRWA) Genel Komiseri’nin Özel Temsilcisi Peter Ford’un, 26-29 Temmuz 2007 tarihlerinde ülkemize yaptığı ziyaret sırasında da gündeme getirdiği ve bilahare Lübnan Başbakanı Fuad Siniora’nın, Sayın Başbakanımıza gönderdiği bir mektupta acil yardım çağrısında bulunduğu Filistinlilerin barındığı Nahr el Bared mülteci kampına yardımda bulunulması kararlaştırılmıştır.

Bu çerçevede Başbakanlık Türkiye Acil Durum Yönetimi tarafından 1.341.000 YTL (yaklaşık 1.140.000 ABD Doları) karşılığında, şeker, pirinç, mercimek, yağ ve nohuttan oluşacak 500 ton civarında bir karma gıda yardımı Ekim 2007 ayı boyunca karayolundan Lübnan’a ulaştırılmıştır.

Irak’a İnsani Yardım

Komşumuz Irak’ın her alanda kalkınmasına ve ihtiyaçlarının karşılanması yönündeki hedefimize koşut olarak, ilk aşamada, 900 kg. ağırlığındaki klor tabletleri, Türk Kızılayı personelinin refakatinde, Genelkurmay Başkanlığımıza ait C-130 tipi askeri kargo uçağıyla 5 Ekim 2007 tarihinde Musul’a gönderilmiştir. Sözkonusu yardım 1.233 ABD Doları’na baliğ olmuştur.

Uganda’ya İnsani Yardım

Uganda’da da meydana gelen sel felaketinin yaralarını sarmak amacıyla kullanılmak üzere Hükümetimizce BM İnsani İşler Eşgüdüm Bürosu’na (OCHA) 50 bin ABD Doları tutarında bir meblağ 19 Ekim 2007 tarihinde tahsis edilmiştir.

Dominik Cumhuriyeti’ne İnsani Yardım

28 Ekim 2007 tarihinden itibaren Karayip ülkelerini etkisi altına alarak ağır can ve mal kaybına yol açan kasırga felaketinden en büyük zararı gören Dominik Cumhuriyeti’ne 50 bin ABD Doları insani yardım Kasım 2007 ayı başında ulaştırılmıştır.

Vietnam’a sağlık yardımı

Vietnam’ın Bac Ninh bölgesindeki ana çocuk sağlığı faaliyetlerinin geliştirilmesi projesine altyapı geliştirme desteği olarak Kasım 2007’de 200 bin ABD Doları tutarında maddi katkıda bulunulmuştur.

Bahama Adalarına İnsani Yardım

Noel Kasırgası'ndan etkilenen Bahama Adaları'na 50 bin ABD Doları tutarında nakdi insani yardım, 15 Kasım 2007 tarihinde TURKUNO DT aracılığıyla Bahama Adaları daimi Temsilciliği’ne iletilmiştir.

Bangladeş’e İnsani Yardım

Bangladeş'i etkisi altına alan Sidr Kasırgası çerçevesinde, Hükümetimizce bu ülkeye 1 milyon ABD Doları tutarında nakdi insani yardım yapılması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 27 Kasım 2007 tarihinde Dakka Büyükelçimiz tarafından Bangladeş Dışişleri Bakanı’na elden teslim edilmiştir.

Papua Yeni Gine’ye insani yardım
Kasım 2007 ayının ortalarında meydana gelen ve Papua Yeni Gine'nin başkenti Port Moresby çevresini etkisi altına alan Guba Kasırgası ve müteakip sel felaketi çerçevesinde bu ülkeye 50 bin ABD Doları tutarında acil nakdi insani yardımda bulunulmuştur. Sözkonusu meblağ TURKUNO DT aracılığyıla aralık başında Papua Yeni Gine’nin BM’deki Daimi Temsilcisine teslim edilmiştir.


TOPLAM: 10.694.250 ABD Doları

Alıntı Adresi: Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder