30 Ekim 2010 Cumartesi

Türkiye'nin 2008 Yılı İnsanı Yardımları

Çocuk Felciyle Mücadele için İnsani Yardım
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Dr. Margaret Chan tarafından Sayın Bakanımıza ve Sayın Sağlık Bakanı'na iletilen mektup kapsamında, DSÖ'nün çocuk felciyle mücadele çabalarına destek amacıyla, Hükümetimizce 100.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 4 Ocak 2008 tarihinde transfer edilmiştir.

Tacikistan’a İnsani Yardım

Tacikistan’ın en önemli eğitim kurumlarından biri olan Tacik Tıp Üniversitesi’nde 26 Aralık 2007 tarihinde meydana gelen yangını takiben, bu ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış; bahsekonu meblağ 16 Ocak 2008 tarihinde Duşanbe Büyükelçiliğimiz aracılığıyla aktarılmıştır.

Kenya’ya İnsani Yardım
Kenya'nın kurak ve yarı kurak bölgelerinde yaşamakta olan kişilere gıda yardımı iletmek üzere Dünya Gıda Programı (WFP) tarafından başlatılan Olağanüstü Yardım Programı kapsamında, Hükümetimizce WFP aracılığıyla bu ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardım sağlanması kararlaştırılmış; anılan meblağ 21 Ocak 2008 tarihinde transfer edilmiştir.

Gürcistan’a İnsani Yardım
WFP’nin Gürcistan’daki faaliyetlerine destek amacıyla Hükümetimizce anılan örgüte 100.000 ABD Doları tutarında katkıda bulunulması kararlaştırılmış; bahsekonu meblağ 30 Ocak 2008 tarihinde transfer edilmiştir.

Bolivya’ya İnsani Yardım
Sel felaketinden etkilenen Bolivya için WFP tarafından yürütülen yardım çabalarına Hükümetimizce 100.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış; anılan meblağ 11 Şubat 2008 tarihinde havale edilmiştir.

Filistin’e insani yardım

Şubat ve Mart 2008’de TİKA Başkanlığı ve Türk Kızılayı’yla işbirliği içinde Gazze Şeridi’ne toplam değeri 540.000 ABD Doları tutarında ayni insani yardımda bulunulmuştur.




Afganistan’a insani yardım
Afganistan’daki ağır kış şartlarının yarattığı insani durum karşısında Afganistan Özel İmar Fonundan temin edilerek Kabil Büyükelçiliğimizce iletilen 200.000 ABD Doları tutarında yakacak, gıda, giysi, çadır ve battaniye mahallinden satın alınarak Mart 2008’de Afgan makamlarıyla işbirliği halinde ihtiyaç sahiplerine dağıtılmıştır.

Keza, Afganistan’ın ilaç ve sağlık malzemesi talebi karşısında da Sağlık Bakanlığı’nca 150.000 YTL (125.000 ABD Doları) tutarında ilaç ve malzeme temin edilmiştir. Bu malzemeler 26 Şubat 2008 tarihinde TİKA tarafından havayoluyla Afganistan’a ulaştırılmıştır.

Tacikistan’a İnsani Yardım
Tacikistan’ın içinde bulunduğu zor koşullar çerçevesinde, Tacik Başbakanı tarafından yapılan insani yardım çağrısına koşut olarak, Hükümetimizce Türkiye Kızılay Derneği aracılığıyla 200.000 ABD Doları tutarında bir insani yardım faaliyeti gerçekleştirilmesi kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 26 Şubat 2008 tarihinde Türk Kızılayı’nın hesabına aktarılmıştır. Yardım 4 Mart 2008 tarihinde havayoluyla Tacikistan’a ulaştırılmıştır.

Mozambik’e İnsani Yardım

Birleşmiş Milletler Merkezi Acil Yardım Fonu’nun (CERF) çağrısı çerçevesinde Hükümetimizce Mozambik’e 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; anılan meblağ 13 Mart 2008 tarihinde, Mozambik makamlarına iletilmek üzere BM nezdindeki Daimi Temsilciliğimize havale edilmiştir.
Kenya’ya İnsani Yardım
Kenya'daki sağlık sisteminin yaşadığı sıkıntının aşılabilmesi amacıyla Dünya Sağlık Örgütü "Health Action in Crises" bölümü tarafından yapılan yardım çağrısı çerçevesinde, Hükümetimizce 100.000 ABD Doları tutarında insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 13 Mart 2008 tarihinde DSÖ’nün hesabına aktarılmıştır.
Namibya’ya İnsani Yardım
Namibya'da yaşanan sel felaketi sonrasında yapılan uluslararası yardım çağrısı çerçevesinde, Hükümetimizce anılan ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında acil insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; anılan meblağ 31 Mart 2008 tarihinde Namibya makamlarına iletilmek üzere BM nezdindeki Daimi Temsilciliğimize havale edilmiştir.

Ekvator’a İnsani Yardım
Tungurahua Yanardağı'nın harekete geçmesi nedeniyle son yılların en ciddi doğal afetlerinden birinin yaşandığı ve 3,5 milyondan fazla insanın evsiz kaldığı Ekvator’a Hükümetimizce 50.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 3 Nisan 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Madagaskar’a İnsani Yardım
Ülkede meydana gelen kasırgalar nedeniyle yapılan yardım çağrısı çerçevesinde, Hükümetimizce anılan ülkeye 50.000 ABD Doları tutarındaki nakdi insani yardım iletilmesi kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 23 Nisan 2008 tarihinde havale edilmiştir.
UNESCAP’a Katkı (Ahmet Bey’in Listesinde)
2005 yılında kurulan "Hint Okyanusu ve Güneydoğu Asya'da Tsunami Erken Uyarı Düzenlemeleri için Çok Donörlü Gönüllü Vakıf Fonu"na maddi destek sağlanması yolunda BM Genel Sekreter Yardımcısı’nca UNESCAP üyelerine yapılan çağrı çerçevesinde, anılan fona Hükümetimizce 100.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 23 Nisan 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Somali’ye İnsani Yardım
Hükümetimizce, gıda sıkıntısı çeken Somali'ye WFP aracılığıyla 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 9 Mayıs 2008 tarihinde havale edilmiştir.

Moğolistan’a İnsani Yardım
Hükümetimizce, gıda sıkıntısı çeken Moğolistan’a 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 9 Mayıs 2008 tarihinde havale edilmiştir.

Myanmar’a İnsani Yardım
Myanmar’ı etkileyen Nergis Kasırgası sonrasında Hükümetimizce 1.000.000 ABD Doları tutarında nakdi katkıda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ TURKUNO DT’ye ulaştırılmış ve 12 Mayıs 2008 tarihinde, OCHA ve UNICEF’e eşit iki parça halinde havale edilmiştir.

Çin’e İnsani Yardım

Çin'in Sichuan bölgesinde 12 Mayıs 2008 tarihinde meydana gelen depremi takiben, Hükümetimizce Çin'e 2.000.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 21 Mayıs 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Burkina Faso’ya İnsani Yardım
Burkina Faso makamlarının yardım talebi doğrultusunda, Hükümetimizce bu ülkeye 250.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; anılan meblağ 9 Haziran 2008 tarihinde havale edilmiştir.


Kenya’ya İnsani Yardım

Kenya makamlarının talebi doğrultusunda, Başbakanlık makamının yeniden yapılandırılması çabalarına destek olarak Hükümetimizce 50.000 ABD Doları tutarında katkıda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 9 Haziran 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Mali’ye İnsani Yardım
Hükümetimizce Mali’ye 100.000 ABD Doları tutarında nakdi yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu katkımız 12-13 Haziran 2008 tarihlerinde başkent Bamako'da düzenlenen Mali Donörler Konferansında duyurulmuştur.
Belize’ye İnsani Yardım
Belize'de meydana gelen tropik fırtınalar ve sel felaketi sonrasında Hükümetimizce bu ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ 1 Temmuz 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Somali’ye İnsani Yardım

Somali’ye Dünya Gıda Programının (WFP) "Food for Aid Relief and Protection of Livelihoods" programı aracılığıyla 100.000 ABD Doları tutarındaki nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu yardım 15 Temmuz 2008 tarihinde iletilmiştir.

Senegal’e İnsani Yardım
Senegal Cumhurbaşkanı Abdoulaye Wade'nin Sayın Cumhurbaşkanımıza bir mektup göndererek anılan ülkenin gıda seferberliği alanında başlattığı Beslenme ve Bolluk için Büyük Tarım Atağına destek talep etmesi üzerine Hükümetimizce Senegal'e 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu yardım 15 Temmuz 2008 tarihinde iletilmiştir.

Dokuz Afrika Ülkesine İnsani Yardım

Hükümetimizce dokuz Afrika ülkesine toplam 3.500.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; sözkonusu meblağ aşağıda sunulan miktarlarda dağıtılmak üzere 7 Ağustos 2008 tarihinde WFP’ye aktarılmıştır:

Etiyopya         : 600.000 ABD Doları
Sudan               : 600.000 ABD Doları
Çad                  : 500.000 ABD Doları
Kongo DC       : 500.000 ABD Doları
Kenya              : 400.000 ABD Doları
Uganda           : 300.000 ABD Doları
Somali              : 200.000 ABD Doları
Madagaskar    : 200.000 ABD Doları
Malavi              : 200.000 ABD Doları

Moldova’ya İnsani Yardım

Moldova’da yaşanan sel felaketi nedeniyle 4.000’den fazla kişinin tahliye edilmesi üzerine Hükümetimizce bu ülkeye 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış ve sözkonusu meblağ 11 Ağustos 2008 tarihinde havale edilmiştir.   


Nepal’e İnsani Yardım

Nepal’de meydana gelen sel felaketi neticesinde 50.000 kişinin yerlerinden olduğunun öğrenilmesi üzerine, Hükümetimizce bu ülkeye 50.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmış; bahsekonu meblağ 16 Eylül 2008 tarihinde havale edilmiştir.

Haiti’ye İnsani Yardım

Karayipleri etkisi altına alan Hanna ve Gustav kasırgaları sonrasında Haiti makamlarının ülkemize yönelttiği acil yardım talebi değerlendirilerek, bu ülkeye 50.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmıştır. Anılan meblağ 16 Eylül 2008 tarihinde havale edilmiştir.

Gürcistan’a İnsani Yardım

Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı (WFP) yetkilileri Gürcistan’da yürütmekte oldukları yardım faaliyetleri bağlamında acil destek talebinde bulunmuşlardır. Bu çerçevede Hükümetimizce BM Dünya Gıda Programına yapılması kararlaştırılan 100.000 ABD Doları tutarındaki insani yardım 13 Ekim 2008 tarihinde iletilmiştir.

Küba’ya İnsani Yardım

Karayipleri etkisi altına alan Gustav kasırgası sonrasında acil yardım çağrısında bulunan Küba Hükümetine yapılan 100.000 ABD Doları tutarındaki katkı 23 Ekim 2008 tarihinde havale edilmiştir.
Laos’a İnsani Yardım

Birleşmiş Milletler Laos’ta meydana gelen sel felaketinin sebep olduğu hastalık ve açlıktan ötürü Laos Hükümeti ile birlikte bu ülkeye acil yardım çağrısında bulunmuştur. Bu bağlamda yaptığımız 50.000 ABD Doları tutarındaki insani yardım 23 Ekim 2008 tarihinde havale edilmiştir.   

Yemen’e İnsani Yardım

Yemen'de aşırı yağışlar sonucu meydana gelen sellerden etkilenen halka yardımda bulunmak amacıyla Türk Kızılayından 3 personel 1 Kasım 2008 tarihinde anılan ülkeye gitmiştir.

Pakistan’a İnsani Yardım
Pakistan'da 2008 Ekim ayı sonunda meydana gelen deprem felaketi nedeniyle Hükümetimizce bu ülkeye 1.000.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardım yapılması kararlaştırılmıştır. Anılan meblağ 2008 Kasım ayında havale edilmiştir. Ayrıca Türkiye Kızılayı tarafından 20 tırdan oluşan yardım malzemeleri bölgeye ulaştırılmıştır.

Dominika’ya İnsani Yardım

Dominika'da 2008 Ekim ayında meydana gelen kasırga felaketi sonrasında Birleşmiş Milletler nezdindeki Dominika Daimi Temsilciliği tarafından yapılan yardım talebine binaen Hükümetimizce bu ülkeye 50.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması kararlaştırılmıştır. Anılan meblağ 2008 Kasım ayında havale edilmiştir.

Kongo Demokratik Cumhuriyeti’ne İnsani Yardım

Kongo Demokratik Cumhuriyeti'nde meydana gelen silahlı çatışmalar sonucunda çok sayıda insan evlerini terk etmek zorunda kalmış, 135.000 civarında kişi ülke içinde 6 farklı kampa yerleştirilmiştir. Birleşmiş Milletler Dünya Gıda Programı (WFP) yetkilileri, kamplara yerleştirilen kişilerin temel ihtiyaçlarının karşılanması için 81.4 milyon ABD Doları tutarında bir yardıma ihtiyaç duyulduğunu açıklamışlardır. Bu çerçevede, hükümetimizce Kongo Demokratik Cumhuriyeti'ne Dünya Gıda Programı (WFP) aracılığıyla 150.000 ABD Doları tutarında yardımda bulunulması kararlaştırılmıştır. Anılan meblağ 2008 Aralık ayında havale edilmiştir.

Kırgızistan’a İnsani Yardım
Geçtiğimiz yıl Kırgızistan'da yaşanan ağır kış şartları ve yaz aylarında karşı karşıya kalınan kuraklık nedeniyle zor koşullar altında bulunan Kırgız Hükümetine yardım edilmesine yönelik olarak, Birleşmiş Milletler İnsani İşler Eşgüdüm Ofisi (OCHA) tarafından 9 Aralık 2008 günü yapılan 20.635.263 ABD Doları tutarındaki acil yardım çağrısında binaen hükümetimizce Kırgızistan'a 100.000 ABD Doları tutarında nakdi insani yardımda bulunulması ve yardımımızın OCHA eşgüdümünde Dünya Gıda Programı (WFP) aracılığıyla iletilmesi kararlaştırılmıştır. Sözkonusu meblağ 2009 Ocak ayında havale edilmiştir.

1 Ocak- 31 Aralık 2008 tarihleri arası toplam nakdi yardım tutarı: 10.250.000 ABD Doları

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder